Followers

29 Sep 2011

Entri yang penuh kesukaan


Terus-terang kini aku sangat hepi bekerja dari rumah. 
Inche Kitchi tak cakap pun hepi tapi aku rasa dia pun siok kot aku tak de gores gedik kad dia da. 
Kini, aku tak de macam cacing kepanasan setiap kali pengasuh cakap anak dia demam atau sesapa ajelah dalam umah dia demam.
Aku leh jaga anak-anak aku sendiri. 
Kini, aku tak de susah hati pengasuh nak cuti lelama, sebab aku dah ada 2 pengasuh. 
Kini, aku tak yah susah-susah amik mc bila sakit.
Kurang stress, kurang le sakit.
Kini, aku tak yah amik EL setiap kali anak demam. 
Anak aku semua hepi tengok aku kat umah.
Aku menjadi ibu kembali pabila aku mandikan anak aku 2 kali sehari, basuh berak diorang dan kasi makan. Of course, sesekali aku naik antu bila bebudak ni nangeh beduet. Bingit lak!
KAlau tak tu, anak-anak gi umah pengasuh pagi-pagi, dia yang mandikan , cebokkkan berak sume dan mandikan anak ketika petang. Aku cuma bawak balik, peluk cium je. PAstu , suma tido. 
KAlau malam tu anak meragam sikit, maka besoknya aku musti gi keje ngantuk-ngantuk.
Now, I have a lot of time to hug and kiss my kids. 


Hahahhahh.. suma tu dah takde.


Banyak masa kemas rumah.
Baju pun berlipat je. 
Dapur berasap, makan masakan di rumah. JIMAT!


Dan...

PAda hari ini...
Suami tersayang belikan saya ini




Agar aku tidak perlu berkejaran ke opis nak print quotation dan memudahkan urusan lainnya. 
Kalau takde printer, aku kena gi kacau orang kat opis plak. Not  good.....
This will help me work professionally and definately save time. 
Ari tu aku cakap nak OVEN sbg hadiah beranak, but I changed it to this. 
Lain kali je lah beli oven tu.... 
After all, he's not going to be around for quite sometimes.
Ala... buleh bli sniri kot itu Oven. 
Dapat YANG INI pun dasat gak.
Ada scanner skali. 
BAnyak menda buleh setel. 
Pasni, buleh start print gambo anak-anak dan masukkan dalam album!


dan juga dia belikan ini untuk saya!!!!
Uhukk..uhukk...
Aku sungguh terharu.
Setelah sekian lama bersama encik mouse yang 'degil' dan akhirnya saya buang itu mouse - kasi kat Oni. 
Mouse takde susah gak.
Takde semangat nak blogging dan berfb.
Suami belikan saya ini!!!!
Wireless!!
Oh, saya sungguh teruja. 
*kejap 'saya', kejap 'aku'... giler.






Nur Najwan Muhammad sudah 3 bulan satu minggu. 
Dah pandai berborak dan beliau sangatlah bising. 
Bila combine suara ngan kakak, lagilah bising!
Dah pandai tarik rambut kakak. 
Skang tengah berusaha nak mengiring. Sedang mengguling-gulingkan diri. 
BERUSAHA!!
Ibu kena minum susu Anlene lebih sebab Ibu rasa gigi Ibu dah longgar dek mengetap gigi aje.
Geramkan kau lah ni~
Penah tak rasa mcm nak penyek, nak gigit-gigit budak sebab terlampau geram?






Auni Alwani plak sudah 2 tahun satu bulan satu minggu. 
Baru saja baik demam. 
Tinggal batuk dan selsema saja belum surut. 
Sudah petah bertutur dan boleh disuruh-suruh.
Oh ya, dia demam tu sebab nak tumbuh gigi kot?
TAknak makan dan taknak menyusu. 
Nak makan cekelet je la plak. 
Recently, tone menangis dia dah bertukar.
Skang lebih mudah teresak-esak. 
Kenapalah jadi mcm ni ntah?
Nangeh lebih teruk dari adik.
Sampaikan aku kena mintak excuse kat Adik dulu untuk tengok si kakak ni. 
Nasib baik adik tu cool jek. 
HAIH~
Selalu drama lebih ini olang.


Aku suka bila dia sebut 'lola'.
Tetiap kali mandi, dia akan suruh aku amikkan 'lola'.
Hehehhee.. apa ke 'lola' tu?




 Tola!!
Tuala...



 Oni Lola... hehehehehheehe...


Untuk suami,
andalah yang terhebat.
Terima kasih atas SEGALANYA.....




p/s: cayang, menda yang nak kena balut tu I balut besok je lah ek. Nantok ahhh! Heee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram