Followers

25 Sep 2011

Contengan yang begitu bermakna



Pergi kursus dalam keadaan blur dan tak bersemangat sebab teringat kat Oni dan Wawan. Nampak muka Michelle pun cam biasa-biasa je respon nye. Demi ilmu yang perlu dituntut, aku ikhlaskan hati. Tapi, tu lahh.. setiap kali pandang muka Michele, nampak Oni. Teringat gelak tawanya. Malam sebelumnya, aku tido tak lena. Kejap-kejap terjaga sebab dah biasa bangun malam dek tangisan Wawan yang laparkan susu.


Kendian.........................






Terbukak page ni tatkala aku mula nak jot down notes semasa Michelle berceramah.  Lama aku merenung. Nak meleleh air mata.

Serta-merta aku teringatkan Oni.


Oni,
Mekasih sebab conteng buku Ibu.
Sebab, dengan contengan kamu lah Ibu kembali bersemangat.
Dan, Ibu kembali sedar why exactly I am not there beside you, but HERE.
You have awaken me.
Driven the courage..
Brought the strength...
Ibu sentiasa ingat kamu dan Wawan.
Dan Ibu akan make sure that our sacrifice worth while.
I'll make it worth bebeh!


Buku tu memang tak pernah berenggang ngan aku.
Conteng-conteng tu berlaku masa aku dalam pantang.
Takpe.. tak kisah la kan.

Nasihat aku,
kalau anak-anak conteng buku nota, biar je.
Jangan koyak.
Ni pun buleh jadi modal buat sokongan moral jugak....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram