Followers

8 Aug 2011

Ramadan hari ini 08-08-2011

Iskk... Iyan Shazlind, besday MAkbed adalah pada 20 haribulan Ogos lah. Bukan hari ni.


Hari ni berbuka makan Mi Hailam Cik Ton. Kasi kat Ida Kurau 2 mangkuk. Tu pun,mangkuk dia habuan kasi lauk-lauk minggu lepas. Kiranya, aku balas balik mangkuk dia la kan?

Biarpun berbuka secara sederhana, atas meja makan aku nampak meriah ngan makanan. Ada mi hailam ngan otak-otak yang aku bakar sendiri kat pasar ramadhan tadi dan karipap sadin 2 biji. Oh..ada lagi. Cili api syang dituang kicap sebagai hiasan. Tekak melayu memang takleh la tak makan pedas.

Alhamdulillah... walaupun tak de warna-warni sangat meja tu, tapi kenyang jugak la berbuka. Ada air oren jus lagi. Nak berbuka sedap-sedap sangat bukan nya buleh. Elok-elok je nak nganga makan, Najwan nangeh. Cemtu le kebiasaannya. Maka terpaksa la kami makan ikut shift.

Gitulah keadaannya berbuka puasa dengan anak kecik. Hmm.. Oni skang ni makin ngade la. Kerap bebenoo menangeh. Tadi, aku bawak dia kuar gi pasar ramadan. Sebelum tu aku gi bank dulu. Dia berkeras nak bawak bantal busuk dia skali. Haa.. bawak le bantal busuk dia tu keliling pasar ramadan. Last-last, aku gak yang kendong bantal busuk lasam tu. Nyampah! Kalu disuruh tinggal bantal busuk tu dalam kereta, menangeh macam aku nak tinggalkan dia kat tepi jalan. Meleleh air mata mintak diberikan kebenaran bawak bantal kecintaan dia tuh. Eiii...



Bantal busuk tu laaaaaaaaaa teman segalanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram