Followers

29 Aug 2011

Malam raya

Di malam hari raya ni, ahli keluarga Makbed sumanya lengkap.

Aku ngan suami dan anak-anak.
Angah dan isterinya yang baru je kawin bulan Jun lepas and now expecting ahli baru 7 bulan lagi.
Alang datang sekali ngan aku. PArking kereta kat Lumut.
dan
Kimi naik bas dari Shah Alam.

Semua sampai Kuantan hari Sabtu. Petang Sabtu kami berbuka sama-sama. Esoknya, kami berbuka ramai-ramai kat Cherating. Makan tomyam.

Berbuka puasa pada Ramadhan terakhir , Mak sediakan banyak juadah. Dah siap masak ketupat. Rendang daging dan masak lemak cili api ayam pun ada. Kendian, Mak buat mi kari. Jenuhhhh makan!

Semalam, aku dan adik-adik ronda kat ekspo ngan Mak , cari baju raya.

MAlam ni, lepas pengumaman raya, aku, Inche Kithci, Angah, Alang, Adik Fizul dan Oni kuar jenjalan konon nak cari baju raya Najwan tapi tak de yg berkenan. Sudahnya kami gi tapau Starbucks. Hehe..layan kopi ngan la familia lebih best sambil gelak-gelak dalam Bambam Bee.

Ekceli, aku rasa nak demam neh. Selsema teruk betui. Ni suma gara-gara main hujan masa gi beli baju raya semalam ler.. Adehss..


Skang, Mak tengah bungkus kuih raya suma dalam bekas untuk anak-anak bawak balik. Sebab tu le aku tak buat atau beli kuih raya. Hehee...

Besok, kami suma akan bergerak ke umah Nenek Presiden di KL. Mungkin tak dapat hapdet blog. Kalau ada pon takde gambo2.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram