Followers

3 Aug 2011

Day 25 - makna disebalik link blog anda

www.MAKBED.com


MAKBED itu merupakan nama panggilan aku di kalangan kengkawan masa aku kijo kat TGV 1 Utama. Asalnya dari nama Pah Bedah dalam citer Orang Gaji 41 tu. Kate dema, aku membebel sama macam beliau. Nama panggilan MAKBED tu asalnya dari MAK BEDAH tapi lelama diorang kasi pendek supaya kedengaran lebih glemer kononnyalah.

Ingatkan bila dah brenti dari TGV tu, hilanglah nama MAKBED. Kengkawan TGV pun dah banyak membawa haluan masing-masing. Ada yang dah kijo tempat lain, dah kawin, dan ada yang sambung belajar. Diorang masih lagi mengabadikan ingatan terhadap aku dengan nama MAKBED. Katanya, nama tu udah terlalu sinonim ngan aku. Eceh!

As my friends followed their own paths of life, the world of friendships expanded as well. So do my name. I was introduced to their friends as MAKBED instead of my real name. Ada yang sampai skang tak tau nama betul aku. Know what's even funnier? I am also introduced to their parents as MAKBED until their folks thought my real name is Zubaidah or Zabedah.

Thus, I honored this name - MAKBED , given by a good friend of mine, Ain and Ikhwan almost 9 years ago to be my blog link. Rasa lega sangat sebab akhirnya dapat 'secure' nama tu sebelum orang lain cilok.

Anyway, nama MAKBED tu sangat senang diingat dan skang korang pun asal sebut MAKBED je, korang dah buleh bayangkan bagaimanakah MAKBED itu.

Gitu lah cerita makna nama blog ini. 




Makbed baru perasan yang banner blog Makbed telah ditukar rupabentuknya. Tau tak, banner blog ni sapa yang buat? 

Dia ni lah yang tak jemu-jemu bagi sokongan. Mekasih sangat-sangat sebab daripada apa yang Makbed tengok, awak sangat-sangat amik berat pasal diri dan keluarga Makbed. 

Nak tau sapa ? Klik SINI.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram