Followers

20 Jul 2011

TAkyah le kempis kan perut....


"Hang ni dok umah saja-saja cubo bawak-bawak bersenam sikit. TAk kawin lagi badan dah berlemak-lemak sana sini," leter Cik Leha kepada anak dara di depan aku.

Aku sengih je. Anak dara Cik Leha memang malas sikit bab jaga-jaga badan ni. Lagii rela dia tengok tv je, ngadap Mari Menari, drama-drama yang terhidang kat Astro tu. Kalo bab makan, jangan sebut la. Orang lain dah habih makan, dia belum lagi. Padahal, dia yang makan dulu. Kalau ada makanan tak abih, dia la yang akan abihkan.


"Mak ni lain la. Anak dah 6 dah. Padan le perut buncit pun. Makbed ni pon lain lah. Anak dia dah 2. Tapi, perut ang mengalahkan perut orang beranak. Cuba hang tengok?" Cik Leha muncungkan bibir sambil tunjuk perut Tipah dan tangan kanannya pegang perut sendiri.


"Ala, Cik Leha. BUleh je la Cik Leha nak kempiskan sikit perut tu. Boh je losyen Nora Danish tu kasi panas. Boh hari-hari, surut le perut ngan lemak tu. " Gitulah aku usulkan. Masa berpantang, aku tak penah miss sapu losyen pati halia. Tapi aku tak pakai le yang NOra Danish punya tuh. Pakai Atika Beauty punyo. Sedap bila pakai lepas mandi.

"Iskk.. Aku tak payah pakai la nak kempis-kempis. Orang tua macam aku ni kena perut buncit. Baru nampak cam orang tua yang sihat....." balas Cik Leha dengan muka slamber kucing.


"Ekkkk...?"


"Kang kalu aku kempiskan perut, jenuh plak aku nak kena alter suma kain baju kurung aku. Uiihh..banyak kerja nak buat tu. Tak payah la kempis," sambung Cik Leha lagi.


"Whatt?"







nota kuku: Cuba tukar nama Cik Leha itu kepada Mak Makbed.






Oni meracau tetengah malam panggil AYAH. Tak pasal je aku celik tetengah malam buta ni. NGaaaa....~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram