Followers

3 Jul 2011

Senangnya jaga si kecik ni

Najwan neh, kalau dah buleh tido , memang tak de bangun-bangun even nak menyusu.
KAdang sampai 4 jam, tido slambeeeerrr je. Punya la senang nak menjaga dia. Sebab tu dia buleh tido kat luar ngan Apak ngan Umie, sementara aku tido dalam bilik ngan ONi. Jaga Oni lagi cerewet ngalahkan baby. 

 Sementara nungguh Najwan kot dia nak menguit-nguit mintak susu, aku dah 2 kali perah susu. Dia tido dari jam 9 malam tadi , pukul 12 tengah malam tak bangun-bangun. Aku lak kena paksa dia bangun soh minum susu. Yang sebotol lagi aku perah, dah aku simpan dalam peti es. KOt kang dia bangun lagi, Umie buleh suam-suamkan susu tu je. Sesapa pun buleh bagi susu kat Najwan, sebab dia nyusu pakai botol. Kebaikannya, buleh rehat lebih dan tak sakit belakang dan perut. Aku just stenbai susu je. 


Lepas nyusukan Najwan tadi , dia tido balik. Nyusu pun mata tak mo bukak. HArap mulut je sedut. Punya la sayang tido tu ye Nak... Lega sikit aku. Buleh la kang aku tido ngan aman. Letih sikit la kena berkejar ke bilik dan ke depan, tapi lebih elok camtu sebab Oni tak terjaga bila Najwan merengek. Besides, Najwan lebih suka tido di luar dari dalam bilik. Haahaha... ni maybe sebab Ibu dulu masa ngandung suka tido luar kot? 


Aku nak gi tengok Transformer la Isnin ni. HEHEHHEHEE... Aci tak ? aci tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram