Followers

26 Jul 2011

Movie Review : KL Gengster







Tahniah kepada SKOP Production dan Samsul. particularly sebab berjaya buat satu movie melayu yang tak buat aku mencebik kemenyampahan.




Dan inilah dia pelakon yang menarik perhatian jiwa pelik aku.




Takde dia ni, memang sunyi je la citernya. Kan? Suka watak Ajib yang mereng-mereng tapi bernas otaknya. Dia patut jadi Shark kot ekceli. Lagi giloh!



  • Gaya lawan-lawannya banyak guna teknik tomoi. Tak caya gi belek citer Ong Bak. 
  • Sampai ke sudah aku tatau Shark ni Cina ke Melayu, Iban or Kadazan Dusun bangsanya. 
  • Pasan tak Jai selalu merokok tapi rokok dia tak penah berasap? 
  • Jai merupakan seorang gengster yang sangat lembut hati walaupun gila duit. Tak kedekut, sayangkan anak-anak buah dan suka bersedekah. Yang penting, dia tak merokok. Gengster yang sehat neh... 
  • Malek plak ex-gengster yang suka merokok. Tak brenti-renti tapi sangat terer lawan-lawan. Respek la orang yang humble neh. Tetibe jek~
  • Aku suka Ajib sebut "sayo....sayo...." Comel sangat suara dia. HAHAHAHAHAHHAA. 
  • Penggunaan istilah Abang Long Dil oleh watak Fadil tu memang menceriakan suasana. 
  • Aku tatau mana gi suma polis yang ado kat Malaysia ni masa depa main gado-gado, tembak-tembak sesama sniri. HUHUH... Tetiba KL jadi bersih dari bayangan Polis Bantuan dalam citer tu la.

mementang ado ketak-ketak, slamber je bukak baju ek. 



Aku bagi 5 bintang!


Kesimpulan dari citer ni, ketua kumpulan gengster memang tak kuat. Lawan pun tak reti. Harap bodigad ngan pestol je. HEHEHEHEHE.... Patut la ada ketua kumpulan gengster yang boncit-boncit. Eh, slamber je aku ... Hahehuhuaihuhshuhaihuh.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram