Followers

22 Jul 2011

Kepentingan handphone kepada orang bujang dan orang tak bujang dah

Kenapa orang bercinta takleh berenggang dengan telepon? Sampai ke jamban nak dibawaknya. JAri tu kurus meleding asik picit-picit punat enpon tu kan. HAHAHA.. Ingat tak wahai kengkawan ku yang dah kawin?

Skang aku tengok adik-adik aku plak takleh berenggang ngan enpon. Maka aku dapat simpulkan beza orang bercinta pegang enpon dengan orang kawin pegang enpon.


Orang bercinta takleh berenggang enpon sebab....


Senang nak tanya khabar.
Antara-antara soklan cepumas ialah..

"Awak dah makan?"
"Tak tido lagi ke?"
"Awak kat mana tu?"


Boleh berangan-angan jarak jauh. Kalau dok depan mata , malu nak berangan lebih-lebih.
"Awak, nanti kawen nak anak berapa orang?
"Baby, besok kawin nanti takde la saya bangun lambat je. Baby kan ada nak kejutkan saya bangun."
"Nanti dah kawin, kita gi hanimun kat Paris ye...."


Senang nak wish bila tiba hari kebesaran tertentu.
"Good morning Cayunkkkk!! Dah gosot gigi?"
"Good night Bucuk. Sweet dream...Mimpi saya ye?"
"HAPPY BIRTHDAY dear. Hopefully saya jadi orang pertama wish besday kat awak.."


Henpon penting untuk dijadikan alarm.

Contoh dialog.
Pakwe :Cayunk, sok tlg kejut I bangun ye. I ade meeting kol 8.30 pagi.."
Awek  : Laah, alarm henpon kan ada?
PAkwe: Alah.... dengar suara awak kejut baru laju sikit bangun tido. Semangat nak gi meeting. "



Lepas kawin , fungsi henpon dah berubah sikit dari biasa.


Henpon sebagai alat bertanya kabar, dan juga membebel.
"Abang, bizi tak? Tolong wat susu anak hantaq masuk bilik sat." (selalu terjadi kalau bila dok umah beso-beso, bini lak kena duduk dalam bilik takleh keluar nanti anak tak mo tido..)
"Awak kat ne? Balik rumah terus keluar. Dah le keluar tak cakap..."


Henpon sebagai alat meninggalkan pesan atau order barang dapo.
"Abang, scukup bulan ni jangan lupa boh duit dalam akaun bank Temah ye..."
"Abang, balik keje tolon singgah beli nyoq, teloq seploh bijik, daun sup, bla bla bla.."
"Cayang kat ne? Tolong belikan Abang KFC bila balik keje nanti ye..."


Henpon sebagai satu cara nak wish pasangan bila tiba hari kebesaran tertentu.
"Happy belated besday sayang. Sori lewat wish. Lupa.."


Henpon sebagai alarm bangun tido
Guna alarm suda..... Bini kejut , dari suara lembut cam Mariah Carey sampai bertukar jadi Pah Bedah pun tetap tak bangun-bangun. Henpon kejut ke bangun. Kan?



Henpon sebagai alat melepaskan perasaan
"Malam ni Abang makan kedai. Milah merajuk. Tahun ni Milah nak raya rumah Mak jugak!!!"
"Abang ni suka wat Tijah cam ni. Dari Tijah kawin sampai anak 8, Abang tak penah tanya pun Tijah sihat ke tak. Romantik le sikit bang....."

Ni kes nak cakap depan-depan malu, tapi bila hantar sms pandai lak berjela-jela keluar sampai lenguh tangan nak taip.


Henpon sebagai pengerat kasih sayang
Isteri   : Good night Abang. I lebiu...."
Suami : K.

Isteri : Abang, perut sakit le.
Suami: Pi la spital.

Isteri : Abang takde malam ni. Saya bosan la.
Suami: Huu....  (lagi bagus, dia tak balas lansung)


Untuk sesetengah golongan, henpon diorang hanya perlu huruf K je. Huruf lain tak berfungsi pun takpe.




Amacam? Nampak tak beza? HAhahaaa... Jadi, untuk kawan-kawan yang tak kawin lagi, dapat pakwe ke awek yang malas nak balas sms korang, tak tanya kabar korang lansung ke, jangan la bersedih. Tu latihan pra-perkahwinan tu. Besok-besok dah kawin, lagi teruk. HUHUHAUHAHAHAUHUAHAU...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram