Followers

28 Jul 2011

Harimau Malaya Tak Menang, tapi.....





BIarpun tertewas, kau tetap juara di hati semua rakyat Malaysia.



Aku ni macam minat aje bola. Tapi, kena amik tau la jugak kan?
Ni pun sebahagian daripada masa kegemilangan negara. Aku takleh gi stadium , takleh nak meloncat-loncat depan tv memberi sokongan.
Tapi, aku tengok gak. Ake 'menjerit' gak dalam fesbuk bila pasukan kita berjaya menjaringkan gol.
Dan aku turut 'bersorak' kehampaan bila negara jiran turut menyumbat gol. Sedey...

Anyway, aku bangga dengan barisan pemain Harimau Malaya. BArisan pemain negara kita.
Original beb! Original!
Sumanya muda belia.
Biarpun berkulit gelap, sawo matang, takde yang putih melepak (ni suma gara-gara latihan bersungguh-sungguh kat tengah panas la nih!) , tapi yang penting ORIGINAL rakyat Malaysia.
Tak macam pemain lawan - ado yang bukan original lah! Ada pemain import pulak.
Pe kelas???


Dah lama tak rasa bahang bola sepak camni.
Dulu-dulu masa aku darjah-darjah dulu, bola ni satu fenomena besar jugak. Aku ingat lagi pasukan Hijau Kuning. Dan aku ingat lagu tema Hijau Kuning yang hampir setiap jam berkumandang di radio. Oh ye.. aku kan membesar di Kedah. Kendian, fenomena itu senyap dan sunyi untuk jangka masa yang lama.
HAnya datang meriahnya bila muncul Piala Dunia.

Hmm.. skang! Aku tersenyum sendiri.
Sebab aku akhirnya boleh melihat kembali fenomena itu.
Seronok dan teruja tengok penyokong-penyokong berbaju belang kuning hitam bersorak penuh semangat sambil mengibarkan Jalur Gemilang.
Tergelak sendiri melihat kehampaan para peminat bola yang tak dapat beli tiket sebab tiket habih.
Rasa kagum bila melihat stadium yang penuh dengan manusia!
Huh! Dasat ooo....


Tahniah Harimau Malaya.
Tahniah Malaysia.
Tahniah buat kita semua.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram