Followers

21 Jul 2011

Day 8 - pergaduhan paling teruk pernah anda alami


Pergaduhan ni berlaku masa aku kijo kat TGV 1 Utama dulu. Masa tu aku muda. Darah muda. Pantang orang provoke sikit, angin cepat je naik. Aku salu terbegado ngan kastemer. Iskk..kastemer-kastemer kat area tu, kalau baiik, baaaikkk sangat. KAlau kerek, memang stok kerek dan kekwat takleh nak ajar dah. Maklumlah, kawasan orang kaya kan.


Aku gado ngan sorang kastemer pompuan ni sebab dia ni selalu mintak layan VIP time dia nak beli tiket wayang. Orang lain penat-penat berator , dia lak buleh slamber Opah je potong barisan, jalan sampai kat konter pehtu cakap , " Can I see your Manager?"


Plak tu, Cimnema Manager bertugas masa tu memang jenih mangkuk yang suka melayan kastemer secara tak beretika. Kastemer ni kalau ko mula bagi privelege tak sepatutnya, buleh naik lemak. Kalau skali-skala buleh la Manager tolong belikan tiket, tapi nih asal minah ni datang je, dia cari Manager. Datang je cari Manager. Abeh , kitorang yang tercongok kat konter tiket tu kejenya tayang gigi je ke? Yang si kastemer pompuan ni pun, bajet cun lak. Kalau cun tu aku paham le apasal Manager tu layan VIP kan. Nih dah kedut-kedut dah muka. Mulut je harap merah macam baru pas makan sireh. Melayu ni. Datang-datang, salam tak kasi pehtu demand nak jumpa Bos.


Aku dah kenal kastemer ni sebab dia selalu datang. Kebetulan plak hari tu, bos yang dia nak jumpa tu tengah ada audit meeting. Bizi la kan. PAstu, kitoang ni lak bizi clearkan line yang panjang berjela sampai ke eskelator gara-gara citer Day After Tomorrow yang baru ditayangkan. Aku tanya la kastemer tu, nak tgk citer apa. Bos takleh nak layan sebab dia meeting.

"I just want to see your Manager. I only buy tickets from him. " Gitulah katanya....

Aku cakap lagi, Bos tengah meeting, takleh nak jumpa dia. Kalau ada pape, just cakap kat kitoang je la. Lagipun dia nak beli tiket je pun.

Dia ni nak beli tiket kat Bos sebab dia nak seat terbaik. Seat untuk citer yang dia nak tengok tu suma tinggal yang depan-depan jek. So, dia demand nak jumpa bos la.

Dah lama sangat pompuan tu melangut kat konter, aku panggil la Bos tu suruh setelkan. TAkkan nak biar je lelama dia kat konter tu. Ramai lagi orang lain nak kena layan nih. Tapi, Bos tu suruh aku handle seniri. Dia MALAS nak jumpa pompuan yang lorat tu. Hahahhaa... Bos aku pun dah tak koser nak layan.

Tapi, takkan le plak aku nak cakap kat kastermer tu "sori mem, bos saya malas nak layan mem." . TAk baik le plak kan? Jadi, aku cakap elok-elok le. TApi, si dia itu tetap tak mahu berganjak dari tempat dia berdiri. Aku dah malas nak layan. aku soh member aku je layan sementara aku pi minum air Coke kat candy bar.

Tapi, kastemer tu bengang sebab aku taknak layan dia. Pulak! Dia kata aku sombong, tak beretika. Aku gi masuk kat bilik Bos, suruh Bos setel. Pehtu aku marah sikit Bos aku...

"Lain kali jangan nak mengada-ngada bagi layan Vip tak pepasal kat orang. Pehtu, ko bosan ngan kastemer lorat, ko suruh kami staf-staf yang 'bengong' ni handle. We don't have the authority to access this and that and certainly cannot fulfill you 'fussy' customer's needs...."

Malangnya, Bos aku sebenarnya takut nak jumpa kastemer yang angin tu. Ye la, mau tak angin - dia datang nak jumpa Bos, tapi Bos taknak jumpa dia. MAka, kendiannya, pompuan tu melepaskan kemarahan beliau kat sesapa yang dia jumpa lah kan. Tetiba, aku lak happened to be there. Miahahahahha!

Aku wat bodohs je bila dia memarah kat aku , memaki kuat-kuat depan kastemer lain kata staf TGV ni suma kuang ajor. HEHee.. memang pun. Tapi, kira baik le aku tak marah dia. AKu buat derk je. Tapi, diam aku tu membuatkan dia lagi marah. Kemain lagi dia ngate aku, hina pekerjaan aku...mementang le aku ni ada SPM je. Dia cakap aku ni tak setaraf dia. KAlau aku pandai, sure aku tak duduk dalam kandang konter tu. Dengan erti kata lain, kerja aku ni low class la.


Patutnya, aku abaikan aje apa dia kata tu. TApi, yelakan.. Masa tu aku muda. Cepat angin. PAtutnya aku paham la, pompuan tu dah nak menopos, so maybe angin dia lain macam sikit. Aku plak terbaran bila dia membebel macam ayam betina bertelur. Pastu dok ulang menda yang sama banyak kali. Aku rimas, kastemer lain yg dok beratur pun rimas gak. Tetengah dia provoke aku ajak aku gadoh ngan dia tu, aku pun cakap...

"At least, I am not the one who standing outside this counter begging for the best place to sit and watch movies - alone. " 


AHhahaa... nih la ayat kuang asam yang haku bagi. Tetiba je terkeluar dari molot MAkbed nih ha. Hmm..harus diingat, nama Makbed ni muncul masa aku keje kat TGV ni lah. hHEE..

Apa lagi... KAstemer tu dengar aku cakap cemtu, terus jadi histeria.

"You B*TCH!!! ^*&#$54X1*^$#. KAlau you berani you keluar dari situ skang!" Memaki hamun terus dia kat situ soh aku kuar. NAk ajak gado!

Aku tak kuar pun. Aku sengih je cam ungka kat dalam konter. HikHikHIk.

LAst sekali. Bos tu kena kuar jugak settlekan keadaan yang kalut tuh. NGaaaa~

Pehtu, aku kena off duty seminggu.


Pengajaran: JAngan baran tak pasal-pasal apatah lagi kalo ko keje customer service. Kecuali kalau ko buleh handle the upcoming consequence due to your panas baran attitude.




Sebab tu la ada LABEL I am not a bitch kat blog haku. Betapa besarnya impact pergaduhan tu kat aku tau. TApi, stakat skang ni, cuma pompuan tu sorang je la yang panggil aku cenggitu. Takde lain dah. Kalau aku jumpa dia lagi, maybe aku akan bakar bulu kaki dia! Mau gado ye.... TUNGGU AKU KAT SIMPANG!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram