Followers

28 Jul 2011

Day 18 - benda paling mahal yang anda beli dengan duit sendiri

ISk.. aku pilu bila citer bab nih tau. 


Aku penah beli Honda EX-5 baru kaler hitam semata-mata kerana moto kapchai lama aku rosak dek eksiden dulu. Aku kompol duit belajar, tapi disebabkan aku perlu sangat moto baru, aku beli la moto Ex-5 tu dengan membayar deposit sebanyak RM2k. 

2k masa aku dok blajar sambil bekerja, banyak la kan? Tapi aku musti beli juga sebab kalau takde moto, camne aku nak kijo dan blajar?


Dan pada masa yang sama, pakwe lama aku tu yg desak aku beli moto baru sebab dia kata 'dia malu nak bawak kapchai buruk aku gi keje...' 

HAHAHA.. INILAH PUNCANYA AKU SALU GADO NGAN PAKWE. 
Pakwe yang aku ada asyik nak melenjan harta - meredak aku jek. Beli sniri takmau! 
Dia tau aku ada duit simpan sket, dia soh aku lak beli. 
Yang beh tu, masa gi kedai moto, dia tunjuk moto yang dia suka iaitu LAGENDA , untuk aku beli. 
Wah, skang ni duit aku, bukan duit kawwww! 
Sukati aku la nak beli moto apa pon. 
Niat di hati nak beli EGO tapi, bajet tak cukup laaa. 
So, beli je la Honda EX-5 jerrr. Tak kisah la kan?

Tu pun, pakwe bertuah aku tu melenjan gak moto aku. 
Moto dia dah jahanam hasil gi lumba haram bagai.
 Dah le takde lesen, ada hati nak bawak moto laju-laju cam dia lah pembayar cukai terbesar kat Malaysia nih. Buat-buat la nak hantar aku gi kelas dan gi keje. Tapi, aku tak suka orang kemput-jemput aku al-maklumlah aku ni wanita yang berdikari, ye dak? 
KAlau aku nak dijemput dihantar, bek aku kawan ngan Datuk-Datuk ke, kelas sikit nak berjemput pun kan? Wakpe la aku susah-payah beli moto..... 

Aku  ngan si pakwe tu asek bergado je. Gado berebut kan hak penjagaan moto yang tak hebat mana pun. 
Tapi, lastnya aku menang jugak la. Dan bila aku decide nak putuskan hubungan dengan beliau, tetiba aje moto aku pun hilang sekali. 
Punya la kecewanya haku. 
Moto kesayangan aku tu hilang kat opis aku di Jalan Yap Kwan Seng. MAsa tu aku keje shif malam lak tu! Kena balik kol 12 tengah malam. Bila aku kuar opis tetengah malam, moto aku dah tadek!
 Aku rantai tau moto aku. Megiknye, rantai besi tu pon takdak. 
Aku memang bajet moto aku kene seret nek lori. Mustahil la DBKL nak wat operasi memalam buta lak kan. 

Dan akhirnya, aku tau sapa yang curi moto aku. Tidak lain, tidak bukan, pakwe aku yang bertuah tu la buat semua tu bermotifkan dendam. Kira oke lah aku tak kecoh. Aku tak suruh polis tangkap. 
Tapi, pehtu dia banyak kali minta maap ,  merayu ajak kapel balik. 
Takde..Takde... Ko curi moto aku, aku tanak kawan dengan kawww dah. 

Tu laaa... lain kali jangan kawan dengan mat rempit.
 Aku plak buleh lupa budak tu mat rempit yang berkebolehan mencuri moto. 
Buleh dia balas dendam kat awek dengan mencuri moto awek sendiri.
 Apekah? 
Bodoh tui. 


Akhirnya, aku kembali guna moto buruk....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram