Followers

22 Jul 2011

Day 10 - hari ke 10, apa yang berlaku?

Daku teringat suamiku yang jauh. 
Bau ketiak dari baju terpakai yang beliau tinggalkan sudah tiada bau lagi. Kesedihan dan kerinduan yang amat telah melanda. 
Kesian kan?
Eh..agak-agak suami-suami ni rindu tak kat isteri kalau ditinggalkan jauh-jauh? 
Kalau rindu, apa dia buat ek? 



Semalam buleh plak mimpi pakwe. AHAHAH... Rindu kat asben, tapi mimpi orang lain. 
Isteri curang!! Nak kena goreng kunyit ke?

Bagaimanapun, aku menikmati juga mimpi yang sempurna itu. HAHAHHA... 
Eh, Inche Kitchi pun tak ketinggalan membintangi cerita mimpi Makbed malam tadi. 

Mari kita ikuti sinopsis citer mimpi Makbed yang berlansung agak lama jugak, dari jam 3 pagi sampai 8.30 pagi. HAHAHAHA... Aku bangun tido perah susu tetengah jalan , sambung tido balik pun mimpi tu boleh bersambung. Lawak tak?





Ehh... tak ingat suma le.Normal la kan mimpi tu kita terlupa lepas bangun? 
Aku cuma ingat, aku merajuk ngan Inche Kitchi sebab dia tak gitau aku dia beli henpon baru. Henpon jenih hape aku tak pasan. 
Dia sorok-sorok tau beli. 
Dia kata dia beli enpon sebab senang nak main twitter.
 Aku majuk lagi. Ntah bila dia ada akaun twitter ntah. 
Adakah dia bermain sorok-sorok dengan haku? OO..pandei ni. BUkak akaun sorok-sorok. 
Pehtu, aku majuk ngan beliau, aku gi ngadu kat Channing Tatum lak.
Aku sembang-sembang kat kedai ape ntah, nampak cam kedai kopi ke cafe ke. Yang peliknya sambil sembang sambil kunyah timun yang dipotong kecik-kecik.
Ape ke makna mimpi cemtu?

Oo..jangan tatau, dalam mimpi aku cakap omputih ok. Sebab tu la payah nak dengar aku mengigau! BLUWEEEKKKKAKAKAKAKAKAKKAKAKAKKA *muntah sambil gelak. 








Realitinya, aku tatau paswed segala akaun sosial Inche Kitchi. Tak koser nak tau. Tak koser nak check. 
Enpon beliau pun aku tak de wat pemantauan. Even kitoang men fesbuk sebelah-menyebelah selalu, takde timbul lak isu akaun kedua ke , akaun sorok-sorok ke. Eh, dia pun tatau paswed akaun fb aku. Kami mengamalkan sikap, fesbuk aku, aku punya. Fesbuk kau, kau punya. Masing-masing kena paham tentang cara bersosial, limitation, dan bertanggungjawab atas segala sesuatu yang berlaku. Kalau dah status tu "bukan single" pepandai le kan? Takkan kita nak pantau macam guru besar pulokk..Tak besh la cemtuh. 


Harapannya, agak sikap jujur berterusan le sampai bebila. Tak mo la sakit pala. BUkan apa, riso gak sebab ramai pasangan dah kawin ni, rumahtangga berantakan sebab fesbuk, twitter , tagged dan memacam lagi. Ada yang sesetengah tu cakap saja bukak akaun sosial bebanyak sebab nak cari awek tambahan, bini tambahan, suami tambahan, pakwe simpanan...mak datuk. Banyak betol masa depa nih. Aku tak sempat kot. Asal nak men fesbuk je, Oni berak. Pehtu, Najwan plak berak. Camana ? 




..terbebel lak di pagi Jumaat ni....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram