Followers

20 Jul 2011

Apo kebondo Ngeteh tu?

Pada satu petang yang hening, Mak Leha bersama ahli keluarganya gi minum-minum kat satu warung di pekan Kuantan. Masa suami Mak Leha parking kat bawah sebatang pokok, ada la satu poster kecik saiz A4 tertempek kat batang pokok tersebut.


Poster tu ada gambar Bob Lokman. Ntah tulih pasal apa ntah. Tapi, kat bawahnya ada ditulis:

SESI NGETEH DI SEBELAH PETANG


Mak Leha berpaling pada suaminya dan bertanya...

"Ngeteh tu apa?"


Tapi, masa Mak Leha tanya tu suaminya tak dengar. Sibuk dok main sms. Ye la, suami Mak Leha cam rabun-rabun sikit. Bila ada sms masuk, suaminya amik masa sikit nak baca sms tu. 


LAlu, Makbed yang duduk di seat belakang pun menjawab..

"NGETEH tu Minum Teh.." 



Mak Leha gelak. 



"OOoooOOOooOOO...... Minum teh. Ingat kan MENETEK ...." 



HUHHuahHauuahhaua... Seb bek jahitan perut aku dah baik. Kalau tak, kena jahit balik la luka beranak aku tuh haaaa. Mati cam ni. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram