Followers

29 Jun 2011

ROTAN!

Tertido awal la plak. Ni pasal sibuk tidokan Oni la, ngan aku-aku skali hanyut. Ingat nak tengok Ana Lulu Caldina. 

Oni memang salu masuk tido jam 9pm atau 10pm. Tadi dia mengamuk tak pasal sambil tenyeh mata. So, aku terus ajak dia masuk bilik. Borak-borak ngan dia, pehtu ntah sapa ntah tido dulu. AKu ke dia... ?

JAm 11.30pm aku bangun, cari henpon. Inche Kitchi ngan Kimi udah sampai panggung wayang di Sitiawan. Waa..semangat neh! Sampai setengah jam awal. KEKEKEKK... 

Golek-golek jap. Aku pandang Oni yang tido nyenyak. Kesian dia. Seminggu ni dia macam kurang kasih sayang. TAdi aku baru je 'rotan' dia sebab dia sesaja minum susu dutch lady kotak aku, pehtu luah balik sebagai tanda protes aku taknak kasi dia pegang kotak tu. BUkan taknak kasi, tapi kang dia picit. Susu tu banyak lagi. Kang tak pasal aku lak nak kena gi mop lantai. 

Aih, dia bantai gi luah pulak apa yang ado dalam mulut dio........................

Ibu pun rotan pakai kayu penampo lalat. HAHAHAHA.. Tu je senjata kehormat aku. 
Biasa ni!
Belum pape lagi dah nak protes-protes ye... 
Mak lain buleh la tak pukul. AKu ni MAKBED, version zaman Leftenan Adnan. Method of teaching, ROTAN. Okeh!
HAHAHAH... garangnye.....


Takde rotan kuat pun. Saje je rotan kasi terkejut - kasi iblis lari. 
Aku bukan nak bagi kesakitan, aku just nak bagi ingatan je.
Nangih la si Oni. Tapi, dia terus lari peluk aku pastu. Peluk mintak maap. 
Tips: Lepas pukul atau marah anak, silalah peluk dia segera especially bila dia menangis. Amalkan sejak kecik-kecik. Sebab setengah orang suka pukul anak, pehtu dia biar je si anak tu nangih sampai ke sudah. Kononnnya kalau pujuk balik anak tu, jatuh ego dia sebagai Mak Bapak. 
Tak baik camtu ok!


Aku cuma nak bagi anak tu takut ngan rotan sebagai hukuman kesalahan, bukan soh takut kat aku.





HUh! 
Di mana janji-janji maneh mu?
Di saat ko perlu memilih, ko memilih dia!
Tinggalkan aku.
Lepas ko puas berseronok dengan dia, kau kembali kepada ku.
Jantan apakah kau ini?
Dah.
PAsni, jangan ko tarik-tarik selimut aku lagi.







Pi la tido ngan Encik Transformers tu.
HUh!


Ada ka patut pilih transformers daripada memilih aku.




-heheheheee..-
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram