Followers

1 Jun 2011

Cara MAkbed menghilangkan rasa kusut di jiwa



  1. Telepon kawan, cakap lama-lama. Borak menda yang takde kena mengena dengan masalah. tapi, kalau nak citer gak masalah tu, aku pilih kawan yang memang sedia tau la. Tapi, aku lebih suka pendekatan telepon kawan yg takde kena mengena ngan masalah tu. Borak pasal menda lain. Jadi buleh le lupakan kejap menda yang meruntun jiwa. 
  2. Driving. Kalau aku ada problem aku suka drive. Kena ekon buleh menyejukkan minda. Sambil-sambil tu aku cakap sorang-sorang. Ia membantu release perasaan aku. Bila letih cakap, aku pasang radio kuat-kuat. 
  3. Cari kesilapan diri sendiri. Pastu, cari kebaikan diri sniri plak. Walaupun kita ni ada masalah, tak semestinya boleh diklasifikasikan sebagai bodoh. Lepas identify segala tu, gi tengok cermin. KAlau dah comel, tak yah buat apa. KAlau nampak comot, aku gi mandi. Pehtu, persiapkan diri. Gi solat. 
  4. Gi cari kedai makan yang besh-besh, duduk sengsorang dan makan. Masa aku ada masalah, aku suka gi makan sengsorang kat restoren. Takmo ajak kawan sebab diorang ganggu proses menenangkan fikiran aku nanti. 
  5. Surf internet cari resepi baru. Besh bila masak. Buleh makan lagi. Selalunya try wat dessert je. 
  6. Kalau malas, leh order dessert kesukaan kat kengkawan yg rajin masak. Tungu je depa antar depan pintu. 
  7. Malas lagi, gi tido je lah! 
  8. Bila tensen sangat, aku bagi masa kat diri aku untuk cool. Biasanya aku akan tinggalkan Oni kat pengasuh atau sesapa kawan yg biasa ngan Oni. So, aku leh duduk umah sengsorang, tenangkan fikiran. 
  9. Shopping pun ok gak. Tapi, sejak ngandung ni aku takde mood shopping. 
  10. Kemas almari baju. Hah,kalu jadi cemni memang tandanya aku tengah tensen habih le tu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram