Followers

16 Jun 2011

Aku salah mintak agaknya...


Contraction sudah makin dirasai, tapi still irregular. I kept checking for any signs of labor like turun darah or air ketuban, but nothing came out so far. The pain was certain, memang sakit! Baring pun takleh nak legakan sakit ni. But, since dah tak regular, aku tak nak gi spital lagi. Nak tunggu sakit bebetul baru nak gi. 

On my previous pregnancy , when labor was approaching there was no signs of labor too. I just had days of irregular contractions (tapi masa tu tatau sakit hape tu.. main belasah je) and ended with some really killing back and tummy pain , sore, ache sampai tak boleh nak berkata-kata. Hee.. 
Soon the pain became more tense and sudah mencapai 10 minit ke 5 minit gitu, baru terhegeh memecut ke spital. 


Knowing that by the previous experience of my own, I expected I know more and can predict more during this time of pregnancy. But honestly I have to admit that each pregnancy are different from each other. Even dah ngandung 8 kali pun, rasanya tak sama. Ini baru number 2. Miahahahhaa.. 

Membayangkan sakit nak bersalinn tu memang sangat mengerikan, saban hari aku berdoa agar Allah mengasihani aku. 
I pray that He will make the pain lesser or I don't have to feel the pain at all. I pray for everything to ease and goes well and I also beg for my baby's safety inside my tummy as well as after he's born. 
Now I'm starting to realize that asking for 'make it less pain' is something not so wise kot? kan kan kan??


KESAKITAN ADALAH PENTING KETIKA NAK BERSALIN
Kalau tak sakit, memang susah. Rasa sakit yang paling sakit itulah yang membantu kita, ibu-ibu melahirkan anak yang dikandung. Rasa sakit itulah yang bagi kita kekuatan dan kesabaran. Rasa yang kita takmau sangat-sangat itulah yang bagi panduan pada kita bila nak meneran. Ternyata Allah menciptakan sesuatu itu bersebab hatta sakit yang Allah kurniakan itu pun ada fungsinya. Rasa sakit itu yang trigger anxiety buat ibu bersalin.


Adakah kerana Allah bagi kita rasa sakit itu bermakna Allah tidak sayangkan kita? 
That question was lingering in mind for the rest of the night, last night. Then aku tersedar yang aku ni terlampau banyak sangat meminta and even I am not the best Servant of Him, sembahyang tak perfect, puasa pun tak habih ganti, kira tak perfectlah, my doa was still granted.


Dan aku rasa permintaan aku untuk 'tak bagi aku rasa sakit' adalah permintaan yang tidak berasas. Dan skang, aku memang tak sakit la weh! Dah aku minta camtu kan?


Sakit itu perlu, especially masa nak bersalin. Itu yang ironi nya tentang kesakitan. TAkde sapa pun mau sakit, kan? 



But I kinda need it now.
Please, help me Allah.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram