Followers

4 May 2011

Sukar tidur? Makbed ada caranya...

Anda Ngantuk? 

Tapi bila letak kepala je, mata tak nak pejam.

Jadi, apa solusinya?

Mari kita tengok apa yang mungkin kita boleh buat untuk memejamkan mata yg liat sangat tuh.


  1. Minum susu suam atau milo suam - tanpa gula. 
  2. Lipat baju kecik-kecik seperti baju anak-anak, baju adik kecik, spender dan yang seangkatan dengannya. Sebab, lipat baju kecik sgt membosankan. 
  3. Tak ngantuk gak? Gi punggah satu almari, susun balik baju yang ko lipat tapi dah terbarai tu. Susun cecantik macam kat supomaket. 
  4. Cabut bulu ketiak.  Selain daripada boleh membuatkan mata ngantuk, ketiak ko pun jadi cantik berseri...Jangan cabut bulu kening - HARAM!
  5. Cabut GIGI. HAHAHAHAHA. Buleh kot buat ngantuk?
  6. Rendam kaki dalam air panas, pehtu sental daging daki kat celah-celah jari kaki. Jangan mandi plak. Tak elok mandi malam. 
  7. Lakukan solat sunat yang simple-simple macam solat sunat taubat. Takyah le berazam nak wat Tahajud kalau solat Isyak pun asyik gagal je. Biar simple, tapi berterusan. Yang ni musti ramai yg liat nak buat , kan?
  8. Skipping... Buleh kuruskan badan. ni kalau dah tak ngantuk-ngantuk jugak la kan.
  9. Tak bleh gak? Ce try boh minyak yuyi cap limau kat mata. Nanti mata terpejam-pejam kepedihan, pehtu musti tido terus.Ngeee~
  10. Ni cara last la. Selalu aku punggah katil then pasang cadar elok-elok, susun bantal kemas-kemas. BUat mcm kat hotel. Sembur perfume sikit. Pastu aku duduk atas katil tu dan berangan macam aku ni puteri raja yg nak beradu. Hmmm.... pehtu sukati la korang nak berangan pe lagi. JAngan melalut-lalut sudah la. Hee.. buleh la tido.

Masalahnya....dulu nombor 10 tu salu je berkesan kat aku. Skang dah tak bleh dah. Asal aku nak berangan je, Oni merengek. Punah aku punya sesi berangan. 
Elok nak sambung berangan, Apak Oni kaco lak. Caner? 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram