Followers

24 May 2011

Shortform bahasa omputih yang perlu anda tau




Dah lama aku cari shortform omputih ni tau. Some of my 'educated' friends sangat gemor chatting guna bahasa shorform. Ye la.. aku ngaji takat SPM je. Mana la pandai nak guna shortform omputih. Nih aku bagi sikit laaa... ada satu aku tambah.


LOL   laughs of loud
OMG  oh my god
OIC   oh i see
BTW   by the way
ASAP   as soon as possible
OTW   on the way
TQ/TY  thank you
TQVM   thank you very much
FYI   for your information
HTH   hope that
IMO   in my opinion
IAC   in any case
AFAIK   as far as i know
LTNC  long time no see
CMIIW   correct me if i’m wrong

Kadang-kadang dapat sms yang perkataanya di ringkaskan sampai tak tahu nak baca. tak paham langsung pun ada.

Ada satu gi perkataan
ROTF  Ha... korang tau? HAHA... Aku kalau dapat perkataan ni aku ingat maybe ni bunyi anjing menyalak ke.  Woff woff! Camtuh ahh. Tapi kan... rupanya ia adalah shorform bagi ayat ini.... Roll On The Floor. Kira sama maksud dengan gelak golek-golek la...


Shortform serupa gini adalah sangat TIDAK DIGALAKKAN digunakan dalam membuat entri blog. Dengar la cakap aku, itu pun kalau korang nak orang baca blog korang. It is strongly unrecommended for texting as well. Sebab, buleh menimbulkan salah paham lak. 


Kalau cam TQVM, FYI , BTW tu memang slalu gak la guna. 

Kesimpulan...

If u really love to use short form with reason to 'jimatkan masa'. better don't write at all. Don't bother... Cakap je la senang!




dicilok dari SINI





SEKALI LAGI TM NET STREAMYX WAT HAL. KOL 10 DAH OFFLINE. CEREMPET!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram