Followers

3 May 2011

Mereka membeli langsir di Nilai 3



Behnye dema ni gi jenjalan kat Nilai 3. Beberapa bulan lepas, aku ada nak pegi untuk kali kedua, tapi gagal sebab tetiba bleeding. Sob Sob..Sobbx!


Abah ngan Mak nak gi beli barang kahwin Number Two [Angah]. Angah memang tereris. Kurang 2 bulan je nak menikah, baru skang nak bli barang-barang.
NAsib baik la ada je bala tentera yang bersedia membantu. Kalau tak jenuh le Abah ngan Mak berulang Kuantan ke Sik bagi menjayakan persiapan kawin beliau.

Aku curi gambo dema berjimba kat Nilai dalam albuk fesbuk Kila Kenet.
Dia tag aku dengan harapan aku jeleh. Oh ye, saya memang jeleh. Tapi, tak pelah. Saya pun tak larat nak jalan dah. Jalan dalam umah pun tak mahu. Saya hanya mau beranak saje. Ihihiih..~



Sangat jeleh tengok langsir pink kat belakang tu. Dan langsir coklat tu nampak mewah kan?


Angah pilih kaler hitam silver sebagai tema majlis kawinnya. Waa... gothic gitu.
Eh, aku pun teringin gak la nak wat kaler hitam. Tapi aku suka hitam merah.
Inche Kithci, jom kita sanding-sanding lagi nak? Cam besh je.
Standard la kalau dah nak kenduri, Mak sure bizi pilih langsir yang matching ngan tema. Nasib baik le umah Sik tu tak macam umah aku - tingkap umah aku banyak gilahh!!!! Mau 3k gamaknya nak bagi semua tingkap umah aku pakai 'baju'. Ce bayangkan kalau aku ni jenih bini yang tiap-tiap tahun suruh laki tukar langsir rumah? Punah harapan Inche Kitchi nak kahwin lebih dari satu kalu cenggitu *tetiba!

Adapun tingkap umah Sik sekangkang kera cuma, Alang kata habih 1k lebih gak la kat langsir! Dush..Dushh..Dushh.. Mahal gak ek? Aku tak de experience beli langsir sebab suma langsir kat umah aku ni Mak dan Mak Mentua aku bagi. Sape datang umah aku leh tengok langsir aku lain-lain kaler belaka. Hukhukhuk!
Naseb bek ado orang kesian bagi langsir.
Kalau takde, ko pakai jela sokkaba sama kain pelikat. 
Jadi, bersyukur suda. 




Abah tengah buat lawak la ni...







Number Four [Dik Lin] dan kazen, Kila Kenet



Mekasih Mak belikan baju kelawar dan telekung untuk Oni. Comel sangat telekung tu....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram