Followers

10 May 2011

Lalat Masuk Dalam Air



Hehee..

Kesian menatang ni.
Tu laa... sapo suruh tak test dulu sebelum buat keputusan nak berenang dalam tu?
Letak le kaki dulu ke... tangan dulu ke...
Ni air panas.
Ko masuk tak bagi salam, musti cedera parah punya.


Malangnya....
Ko dah mati...
dalam air milo panas haku.
Aku bengang!!
Sebab sikit punya luas ruang terbang yang ado, ko tetap pilih nak terjun junam dalam air milo aku.
MAsalahnya, selalu kaum kerabat ko msuk masa air tu sejuk.
KO plak gi masuk masa air tu panas-panas.
Mati trus!
Salah aku ke??





Nabi Bersabda, “Apabila seekor lalat masuk ke dalam minuman salah seorang kalian, maka celupkanlah ia, kemudian angkat dan buanglah lalatnya sebab pada salah satu sayapnya terdapat penyakit dan pada sayap lainnya ada obatnya.
(HR. Bukhari, Ibn Majah, dan Ahmad)


Dalam riwayat lain: “Sungguh pada salah satu sayap lalat ada racun dan pada sayap lainnya ubat, maka apabila ia mengenai makananmu maka perhatikanlah lalat itu ketika hinggap di makananmu, sebab ia mendahulukan racunnya dan mengakhirkan obatnya” (HR. Ahmad, Ibn Majah)



Rujuk SINI untuk lebih detail. 



Kesudahannya....

Air milo tu aku minum lepas aku kuarkan lalat tersebut. Hee.. mana le tau besok terus beranak ke. Heee... Alhamdulillah..so far ok je.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram