Followers

21 May 2011

KAt Penang pulak



Assalamualaikum.....


Aku takde nak BW sangat hari ni. Bizi berjalan je. Petang tadi bergerak dari Sik , ke POkok Sena. Tengok tapak rumah baru Umie dan Ayah. Lepas rindu kat Tok Nek dan Oni cam biasa lari-lari bagaikan kampung tu dia yang punya. Orang dah start menyemai benih padi. Ada yang menyemai awal, buleh nampak petak-petak sawah sudah mula menghijau. Besshhh....


Tak lama lepak pun. Pehtu, aku pulun nak ikut Umie gi Pekan Rabu plak. Walaupun perut tu sakit nyucuk-nyucuk sebab dok dalam keta lama-lama. KAki pun sekejap bengkak, sekejap surut. Hehe.. Umie nak beli pekasam sampai 15 bekas! AKu? CUma bekenan nak beli belacan je. Belacan Lumut tak besh aah. Mau belacan made in Kedah je. Walaupun aku tak pasti bila plak aku nak makan belacan tu memandangkan tak lama lagi aku nak beranak dah. Tapi, sebab aku suka, aku beli lah!

Kalau aku tak guna, jiran aku sure guna punya. KEKEKKEKE... Aku mmg suka beli barang dapo banyak-banyak so that jiran aku le tumpang skaki.


pekasam? anyone?








Sambil Umie dok beli pekasam yang berbekas-bekas tu, aku gi makan nasik lemak Nam Posen. HAhaha... RM0.60 je nasik lemak weh. KAlau aku cakap aku makan 3 bungkus, korang kagum tak?

 TAk beso mana pun. Kecik jek. TApi, sedap bangat!

Then, kitorang gerak balik Penang. Skang ni, aku baru je terduduk kekenyangan lepas makan nasik kandaq yang Umie beli tadi. Yeee.. dah dapat nasik kandar idaman, so aku buleh dok senyap je lah pas ni. ALhamdulillah......

Sok lak sambuung. NAk gi bagi ONi tido.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram