Followers

8 Mar 2011

Normal rupanya nak makan benda manis ketika hamil.....

Ye laa..

Lately Makbed memang asyik buat entri penuh perasaan je.
Kan?
KAn?




Skang da tau dah apsal aku asyik nak makan manis-manis je.
Hari ni dapat email dari Pusat Bayi Baby Centre mengenai info terkini baby dalam kandungan.

Ginilah katanya....


 Your baby is still on the skinny side with no body fat but his brain is growing rapidly and he's starting to fill the space in your uterus. By now, you probably have a definite "pregnant" shape and the linea nigra, a dark line of pigmentation, may appear down the centre of your abdomen. Your baby's taste buds are also forming and, believe it or not, his sweet tooth. Could that explain your sudden craving for dodol and kuih lapis? No one knows for sure but it's a good excuse, next time you find yourself stalking the kuih lady at the pasar malam.


Ohh.. rupanya Adik Oni sudah ada deria rasa. Wa, demand ko ye nak. NAk puding telor ngan puding roti. Tadi, IBu bedal kek Vanilla makcik Hazlinda ko sampai tinggal setengah bekas tau tak? Normal ke tak ni? Makan manis camni? HArap tak de berlarutan sampai nak bersalin esok. Naya Makbed oiiiihh!



Ni citer Oni pulak. Adik Oni, ko baca jelah. Akak ko ni kan, waa.. pintar sudah. Skang, dah pandai bercakap sikit-sikit. Comel je tatabahasa dia. 
Nakk... dengan Taknak bunyi sama jek. 



Nak - Nak
Nanak - Tak Nak


Ha.. camne tu?  Tak ke kompius Makbed dengan penggunaan bahasa macam tu. So, aku pun cuba la satu cara baru lak. 

Nak - Yes
Tak Nak - NO



Cakap omputih ok Oni. YES-NO-YES-NO sahaja. 
Nanak Nanak tak nak dah haaa.... Heeee




Keja hari-hari aku kat umah ialah mengutip menan Oni. Balik je Oni ke rumah, Oni akan tunggang balik suma menan yang ada dalam kotak.
Aiihh... 'Beshnye' rasa mengulang balik apa yang aku dok salu buat berbelas tahun sudah. Adik-adik aku suma gini aaa... Menan bersepah. Tukang ngemasnya aku la. Kakak yang beso kan. 
Kadang, menan tu tak tersimpan bebetul, Abah terpijak ke tersepak ke haa.. mau tak kena marah ngann Inspektor Jalil? Bek aku kemaskan masuk kotak sebab kalu kena time Abah aku marah-marah, takde la menan hape pun yang dia leh capai then baling kat kepala aku ngan Angah.


Masa tu la.. Zaman kekanak dulu. Heeee...~ Adik-adik aku punya keroje la tu. 

 
Oni men je. Pastu tinggal camtu. Time ngantuk, aku kena bawak dia masuk bilik. Sapo nak kemas? Apak Oni? Mungkin tidak. Heran gak camana orang laki buleh tido ngan menan bersepah kat kaki. Aku teringin nak wat tapi takleh la. Tido buleh mimpi menan-menan tu tau! Haiyaaaaa....~ Normal ke tak aku ni?
Adakah aku sahaja yang berpengalaman macam gini? 
Ce citer..Ce citer...


So, aku salu terbangun tengah malam dek kerana mimpi menan Oni yg bersepah tu. Dah terjaga, aku gi hall, kutip suma menan, susun dalam kotak. Haaa.. Kadang pukul 2 pagi aku dok mengemas menan korang tau. Pastu kemas tu, sure lapa. Dah tu aku gi makan pulak.
HAhaaa... Salu aku makan roti gardenia sapu planta je. 





Ha.. ni pun keja Oni gak tapi dengan usahasama Ibu dan Apak sekali. 
Sini je tempat guling seisi keluarga. Bantal berlambak lebih daripada orang.


Normal ke budak umur setahun setengah tido lewat?
Oni skang dah tak mo tido jam 10 malam dah.
Semalam kol 12 baru lelap. 
Waa.... 
Camana nak buat ni?
 Ada tips tak bagi budak tido awal..Ikut time?



Oni terkini.. 1 tahun 6 bulan

Oni....
Kenapa kita selalu bergado sesama seniri?
Tapi, kita baik pulak keesokkan pagi.
 Dengan Mama Pengasuh kamu tak macam ni
Apsal ngan Ibu kamu ngengada niiii.......


Oni..
 Walau camana Ibu marah kamu
Ibu merajuk ngan kamu
Tapi, kamu tak penah tak cium pipi Ibu
Bila nak tido kamu pegang pipi Ibu
kamu usap-usap selalu macam Ibu buat kat kamu
Haih.. 
Takkan ada anak yang sama macam kamu
Kamu memang Warna-Warna Ketenangan Ibu
walaupun tadinya Ibu jadi bengis seperti werewolf miahahahahahha


Oni memperagakan inner dari IslamioParadise.



Oni, Ibu ngan Apak sayang kamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram