Followers

28 Mar 2011

Ju ONI yang nakal

Thousand of apologies to my readers and blog-walkers due to unexplainable situations resulting to the malfunction of Makbed's Journal yesterday. 


Yeah, domain problem lagik!



Just to remind you guys if the same problem happens again, please be a bit rajin to look for http://makbed.blogspot.com.

At the mean time, let us hope that things like this would never happened again.







Photobucket
Ju-On kat umah Makbed




Kepada yang mencari dan tercari, mekasih bebanyak. Aku terperasan gak ada orang search aku pakai google. Gilo kentang kome ye. Mekasih ye..Mekasih.... 


Kome suka tengok citer Ju-On? Aku ada dah sorang Ju-On. Panggil dia Ju-ONI. Antara karakteristik Ju-Oni ialah...

  • boleh bunyi cam kucing.
  • boleh panggil kucing
  • buleh habihkan bedak kat umah ko dalam masa setengah hari
  • suka meracau bila tido malam. 
  • tido siang pun meracau gak.
  • tak paham beza skateboard ngan perut Inche Kitchi
  • suka mintak AIR walaupun dah minum banyak air.
  • suka jalan kengkang
  • suka merajuk, tapi tak tak suka orang merajuk ngan dia
  • suka cium pipi orang lain
  • tak takut dengan warga emas
  • suka nangeh 
  • suka kaco Makbed mekap
  • suka kaco PC Inche Kitchi
  • suka baby
  • boleh bercakap 3 bahasa setakat ni Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Elf
  • suka sepahkan mainan, tapi tak suka main mainan tersebut. 
  • Sukakan periuk belanga dan kuali di dapur. 
  • jujur budaknya. Bila kentut dia mengaku. Haa..jujur la kan?
  • Mudah tersentuh hati bila orang cakap 'taknak kawan' dengan dia. 
  • Makanan kegemaran : Fish
  • Perkataan kegemaran : KONG! (dukung)
  • Perkataan terkelakar yang penah dia sebut: AMMMMbbOi!!





sweet little angle




Ini le permata hati Ibu Ayah. Anak ni pengerat kasih sayang suami dan isteri. Kadang, kitorang bermasam-muka, gegado, taknak cakap , merajuk , tapi habih takat kat henpon je. Balik rumah, bila ada Oni, terus tak jadi merajuk. HHeehe.. Nampak anak terus baik dari segala penyakit. 

Hari tu, aku suruh Oni cari botol susu sendiri. Dia ni suka campak-campak sukati je botol nenen dia. Biasanya, dia ingat kat mana botol tu dia letak, tapi ari tu dia cam terlupa agaknya. Aku suruh gak dia cari sampai jumpa. Sambil-sambil tu, aku ngan Inche KItchi pun cari juga.

Oni jengok bawah kerusi. Tadak. 
BAwak sofa. Tadak.
Dalam beg lektop Ibu, Tadak gak.

"Hah, mana nye botoi kamu Oni?"



Oni gi selak tikar buluh kat ruang tamu, jengok kot bawah tu plak. 



Aihh!! 
Aku lak konpius. Buleh ke botol susu gemok dia tu dok tersorok bawah tikar ?




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram