Followers

1 Oct 2010

Memang Makbed Model cum Promoter tak berlesen kat sini

Sesampainya aku kat opis tadi, dah tercongok satu beg plastik besaaaaa punyaaaaaa yang berisi ngan beberapa peket Kuih Gunting *panggil kuih gunting ka? tak macam kuih pun. Sapa la pulak baik hati nak sedekah kat aku Kuih Gunting ni? Banyak lak tu?


Harapan la orang nak bagi makanan senang-senang kan. Rupanya plastik bag tu Pak Misai punyo. Dia telah memberikan satu task untuk aku.




"Hang juai tau kuih guntin ni. Hah, balang ni ada sample. Suruh depa pakat rasa sorang sikit. Satu peket ni jual RM 10."





Aik... aku dah jadi promter kuih gunting pulak?

Ari tu jadi promoter Serunding Ikan Bilis. Memang le ari tu jual serunding tu suma habih. Pehtu, ni soh jual kuih gunting lak. Hamoih... ni nak kena boh dalam resume ni. Aku nak update resume aku  'RECEPTIONIST cum SALESGIRL'. HAHA..Agaknya laris kot bahan jualan tu dengan adanya aku sebagai model tak berbayar.



 Caner nak promot Kuih Gunting Pak Misai ni?


 Senang je......




 Bukak balang tu.



Pehtu Makbed makan la kuih gunting tu. Bila ada orang lalu, aku semawa pelawa la sorang sikit. Hah...LEpas beberapa ketika, balang tu dari penuh dah tinggal setengah.






Adat la... menda sample-sample ni memang la ramai yang suka, kan? Belinya tak mo. Biasa ni...

Dah dekat nak petang, tinggal sikit je kuih gunting dalam balang tu.. Tapi, peket yang baru dijual tak luak banyak pon.




Sedey taww.... Tapi , kuih guntin ni memang sedap. Terpaksa mengawal keingiinan untuk konker balang ni sengsorang. HIHIHI... Tu pun promoter tak berlesen ni makan curi-curi. KEKEKE...



Untuk menceriakan mood Makbed yang tak sihat lagi sampai skang, Makbed pakai baju baru. Cantik tak t-shirt muslimah kat bawah ni? Cute kan? Aku sesaja je memperagakan baju baru ari ni gi opis coz ari ni casual day.




Tetiba je Kak Yati cakap dia nak baju sejibik cam Makbed pakai. Haih? Terus ter'promot' fesbuk member Makbed yang bertanggungjawab menjual baju ni. Dah jadi promoter lagi skali.

Sapa pakai baju muslimah ni, terus nampak muda 8 tahun, SIYES>.............................. ahaks!

Lulu, Makbed memang model tak berbayar kat opis nih tau. Kalau tak pose sehari, sunyi blog ni. Ngeeee....~ Ado gak orang nyampah tapi, kalau diorang nyampah, takyah le tengok. Lagipun, bukan Makbed suruh diorang tangkap gambo Makbed pun. Tehehhee....

Aku memang melariskan produk kawan-kawan jual. Rasa seronok pulak bila shopping ngan kengkawan sendiri. Nak bukak bisnes sendiri , belom lagi sampai seru. Jadi, aku support je la mana yang buleh. Support beli, MEMANG BOLEH!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram

Instagram